Nyrstar Budel investeert 1,3 miljoen euro in energie-efficiënte persluchtcompressoren.

Tuesday May 24, 2022

Budel, 24 mei 2022. Zinksmelter Nyrstar heeft deze maand op haar site in Budel twee volledig nieuwe compressoren in gebruik genomen. Deze produceren perslucht die in de gehele fabriek wordt gebruikt voor pneumatisch poedertransport en het opereren van fabrieksinstallaties zoals de bediening van kleppen. Het gaat hierbij om een investering van in totaal 1,3 miljoen euro. Met deze investering maakt de zinksmelter haar operatie nog meer energie-efficiënt en milieuvriendelijk, en daarnaast verlaagt het de elektriciteitsrekening. De vervanging van een derde persluchtcompressor volgt in 2023. En de investeringen in duurzaamheid lopen door.

General Manager Henk Leendertse: “Vorig jaar namen we 55 nieuwe mensen in dienst in onze fabriek in Budel. Reden is dat we afgelopen tijd voor tientallen miljoenen euro’s aan moderne en duurzame installaties in gebruik hebben genomen, en we gaan ook in de toekomst op dat élan verder. Ook dit jaar zal Nyrstar in Budel tot tientallen nieuwe mensen in dienst nemen, voornamelijk in productie- en onderhoudsfuncties.”

De Nederlandse vestiging behoort tot de grootste en meest energie-efficiënte zinksmelters in de wereld.

-EINDE-

Over Nyrstar

Nyrstar is een wereldwijde onderneming in metalen, met een marktleiderspositie in zink en lood. Nyrstar heeft mijnbouw-, smelt- en andere activiteiten in Europa, Amerika en Australië en heeft zo’n 4.000 mensen in dienst. In juli 2019 werd het operationele bedrijf van Nyrstar voor het grootste deel eigendom van Trafigura, een van 's werelds toonaangevende onafhankelijke handelsbedrijven in grondstoffen.

Vragen van de media Fabienne Buvens - Communications Advisor Nyrstar Balen/Pelt Fabienne.Buvens@nyrstar.com – GSM : +32 (0) 473/78.23.40